11. jun, 2016

Endelig tilbake på sjøen :)

Tidlig i morges møtte jeg min spreke nabo som skulle sykle Nordsjørittet. Han kom ut i sykkelklær , mens jeg kom ut med fiskeutstyr og fiskeklær. Sånt i forhold til hvem som så mest sporty ut.. Ikke tenk på det!
En ting hadde vi i det minste til felles.. Begge skulle gjøre noe med ' sjø' i .Vill

En rask kjøretur ut til Åmøy, der møtte jeg som avtalt Espen Haaland ( fiskeboden.no)

I Espens nye ' buster' båt, bar det ut på sjøen.
XXL- Forus vs Fiskeboden i fisking . ( neida, ikke offisielt , bare Raphaelsielt)

Målet for turen var lange. Til en forandring skulle vi fiske etter arten et sted hvor dybden var 50-60 meter og ikke tresifret dypt! Spennende!

Deilig vær og flat sjø. Vi agnet fisketacklene våre, senket ned og kort tid etter satt det fisk på hos Pedersen.

Bare for å spore av litt.. min fetter Sebastian ble akkurat den første i Norge som har fisket ' langhalet langebarn' på fiskeutstyr. (Trykk HER for å lese om det)
Mens fetter tar seg av langebarna, tar jeg meg av ' foreldrene' ..

Nå var det ikke akkurat 'bestemor langen' som satt i andre enden av stangen min da, men lange på ca 6kg er ok på 50 meters dyp synes nå jeg.
gear real eel leverer nok en gang!

Nå skal jeg ærlig innrømme at som artsfisker hadde jeg meget gjerne byttet dagens fangst mot fetter sin . Det er kanonstilig at han er første mann i Norge til å få langhalet langebarn på kroken!

Om jeg selv gidder å prøve noe slikt får tiden vise.. enn så lenge holder jeg nok til litt større fisker .

Det ble mye bra fangst i dag. Et par gode timer på sjøen gav torsker i 3 kilos klassen og ok langer.
Helt ærlig var dette mer enn jeg forventet før vi dro ut til dette stedet.
Resultatet i min interne fiskekonk mot Espen... ..( som sikkert bare jeg var med på)
En av oss fikk 5 mens den andre fikk 2.
Dere får selv tenke ut en 'vinner' for jeg er alt for sliten i armene til å skrive noe om det, min fisk nr 5 slet meg helt ut ser dere . .KulKul

Takk for en knalltur Espen og for bra bilder!

God Lørdag alle sammen :)